Maaike van Assema en Natalie Hensen

Facebook, is dat nou een aflopende zaak? Zitten op Twitter alleen maar scheldende anoniempjes en trollen? In het eerste deel van deze workshop vertellen we je de laatste stand van zaken en helpen je al het fake news over social media de wereld uit. Communicatie via socialmediakanalen is onmisbaar om verkeerscampagnes onder de aandacht te krijgen van je doelgroep. We laten dit in het tweede deel van deze workshop zien aan de hand van een concreet voorbeeld van een recente campagne uit de Vervoerregio Amsterdam.

Belang van de workshop
Wil je helemaal up-to-date zijn over de belangrijkste socialmediakanalen? En wil je zelf geïnspireerd met social media aan de slag in jouw verkeersveiligheidscampagnes? Wanneer jouw doel is om niet alleen sterkere campagnes in te zetten, maar óók meer zicht te hebben op het bereik er van: kom dan naar deze interactieve workshop!

Biografie
Maaike, van origine industrieel ontwerper, specialiseerde zich in klantgericht ontwerp. Tien jaar geleden belandde zij ‘per ongeluk’ in de verkeersveiligheidswereld. Bij Veilig Verkeer Nederland vernieuwde zij als landelijk projectleider het Verkeersouderproject, was betrokken bij de opzet van het VVN Lab en ontwikkelde de VVN Academy. Sinds twee jaar is ze projectleider bij Vervoerregio Amsterdam en coördineert de verkeersveiligheidscampagnes voor de gemeenten van deze regio.

www.vervoerregio.nl 

Natalie Hensen is van oorsprong socioloog, werkte ruim 6 jaar als adviseur digitale media bij de politie in Utrecht en is nu werkzaam als freelance online communicatieadviseur. Zij adviseert bedrijven en organisaties over de inzet van online communicatie waaronder social media. Daarnaast schrijft ze content, beheert social community’s en geeft trainingen over social media.

https://webgrrl.nl